Prijsuitreiking WNF duurzaamheidsproject studenten Haagse Hogeschool

DEN HAAG – Derdejaarsstudenten die het vak Communicatie, Gedrag en Beïnvloeding volgen aan de Haagse Hogeschool hebben donderdagmiddag uit handen van het Wereld Natuur Fonds Regioteam Haaglanden een duurzaamheidsprijs ontvangen. Sara, Sanne, Sandia en Carlijn bedachten voor het Wereld Natuur Fonds een campagne gericht op jongeren om vleesconsumptie te verminderen en voedselverspilling te voorkomen.

Bewustwording en gedragsverandering via een digitale app
Hoe zet je jongeren tussen de 15 tot 25 jaar aan tot duurzaam gedrag? Tachtig studenten van de Haagse Hogeschool verdeeld over 21 projectgroepen hebben in de maanden december en januari hun campagne gepresenteerd aan het Wereld Natuur Fonds Regioteam Haaglanden. In een pitch van 10 minuten gaf elke projectgroep oplossingen voor het probleem van het overmatig consumeren van voedsel en energie.

De campagne ‘Warriors of WNF’ van Sara, Sanne, Sandia en Carlijn kreeg van de jury, bestaande uit vrijwilligers van het Wereld Natuur Fonds, de hoogste score. In deze campagne worden verschillende oplossingen uitgewerkt. Het kernproduct van de campagne is een digitale app waarmee jongeren een uitdagend spel kunnen spelen. Door met elkaar de strijd aan te gaan kunnen zij de natuur en dieren redden en persoonlijke mijlpalen in het spel behalen. Daarnaast is de app leerzaam. Jongeren ontdekken spelenderwijs feiten uit het ‘Living Planet Report’. Zo leren zij bijvoorbeeld dat het produceren van 1 kilo rundvlees 15.000 liter water kost.

Prijsuitreiking
De studenten van de vijf beste duurzaamheidscampagnes waren donderdagmiddag op de Haagse Hogeschool uitgenodigd voor de prijsuitreiking. Er kon er echter maar één de winnaar zijn. Volgens de jury is ‘Warriors of WNF’ een hele leuke manier om jongeren bewuster te maken van voedselverspilling en overmatige vleesconsumptie. Door het spelen van het spel is het vooral ‘cool’ om je gedrag te veranderen. Ook hebben de studenten goed nagedacht over de financiering van de campagne. ‘Warriors of WNF’ wordt betaald met het (fictieve) WNF-budget en via een zelfbedachte crowdfundingsactie. De studenten van de winnende campagne kregen als prijs het speciale WWF bamboe shirt, een duurzaam T-shirt dat is gemaakt van 70% bamboe en 30% organisch katoen. Sara en Sanne toonden hun prijs vol trots en kregen een daverend applaus voor hun geweldige prestatie.

Klik hier voor foto’s van de prijsuitreiking.

Informatie over Wereld Natuur Fonds Regioteam Haaglanden
Het WNF Regioteam Haaglanden helpt het landelijke kantoor van het Wereld Natuur Fonds in Zeist met hun missie te streven naar een wereld waarin de mens leeft in harmonie met de natuur. Door het organiseren van lokale en regionale activiteiten zorgen de vrijwilligers van het WNF Regioteam Haaglanden voor de binding en zichtbaarheid van het Wereld Natuur Fonds.

© AB/TJ

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *